קידום אתרים אורגני
קיצורי דרך
טכניקות לקידום אורגני
בניית קישורים
עבודת הקידום אורגני בתוך האתר (על קצה המזלג 🙂
- בניית אשכול נושאים נכון לסריקת מפת אתר חיובית ע"י המנוע חיפוש
- הוספת תכנים תמידית עם תוכן איכותי, לפי החוקים של מהו דף אינטרנט טוב מנקודת המבט של גוגל
- יצירת מערך קישורים פנימיים העוזרים להדגשת נושאים חשובים לסריקת המנוע חיפוש
- אופטימיזציית האתר על ידי עריכת קוד נכונה לפי המלצותיו של גוגל
עבודת הקידום אורגני מחוץ לאתר
- חיבור האתר לכלי ניתוח אתרים של גוגל וניתוח הנתונים
- חיפוש מילות מפתח טובות שרלוונטיות לחיפושים של קהל יעד ממוקד
- בניית דוחות מותאמים אישית של מיקומי מילות מפתח והמלצות לשיפור
- בניית דוחות מותאמים אישית של דפים טובים ופחות טובים באתר עם המלצות לשיפור
- בניית מערך קישורים חיצוניים טובים מאתרים בעלי תוכן קשור לזה שלנו
קידום אתרים אורגני הוא קידום אתרים המתייחס לחלק הלא ממומן של תוצאות החיפוש. זהו אותו החלק אשר מופיע ישירות מתחת לתיבת החיפוש של גוגל וסדר התוצאות בו נקבע לפי הרלוונטיות של כל אתר לביטוי שהמשתמש הקליד בתיבה עצמה.
למרות שבניגוד לתוצאות הממומנות, הופעה בתוצאות האורגניות היא "טבעית" ולכן לא עולה כסף, ישנן חברות רבות המספקות שירותים של קידום אתרים במטרה להביא את אתר הלקוח שלהן למיקומים כמה שיותר גבוהים, כשהשאיפה היא להגיע לפחות לעמוד ראשון בו יש מקום לעשר תוצאות בלבד (התוצאות בעמוד השני והלאה כמעט ולא נצפות על ידי הגולשים).
טכניקות שונות לקידום אתרים אורגני
ישנן שתי טכניקות עיקריות לקידום אתרים ולרוב משתמשים בשתיהן יחדיו :
אופטימיזציה של הדפים עצמם – לאחר שבודקים מהם ביטויי החיפוש המתאימים ביותר לאתר (מחקר מילות מפתח), משלבים אותם בתוך העמוד בחלקים שונים כמו למשל בכותרת שלו, בכותרות הפנימיות ובטקסט עצמו. לעיתים יש לשנות לחלוטין את העמודים הקיימים או את המבנה הפנימי המחבר ביניהם כדי להביא את האתר למצב אופטימאלי.
בניית קישורים
בניית קישורים היא טכניקה בה משתמשים לאחר שדפי האתר עצמם עברו אופטימיזציה או במקביל לכך. המטרה היא ליצור קישורים אשר ייראו כמה שיותר טבעיים (כאלו שלא נוצרו בהכרח למטרות קידום) ויעלו את מדד הפופולאריות של האתר בעיני גוגל. בניית קישורים היא תהליך שצריך להתבצע בזהירות ובאופן מדורג על מנת שלא להפעיל פילטרים שונים של זיהוי ספאם ולגרום לאפקט שלילי של ירידה בדירוגים.
מעקב אחר קמפיין קידום אתרים אורגני
מלבד פעולות הקידום עצמן חשוב גם לעקוב אחר התוצאות המתקבלות : ניתן לעשות זאת באמצעות כלים שונים של גוגל ולבדוק בין היתר את כמות החשיפה הכוללת לאתר, את הדירוגים הממוצעים על מילות מפתח מסוימות ואת מספר הלחיצות היחסי (לדוגמה, שיעור הלחיצות הממוצע על מקום ראשון או שני הוא לרוב 20%).
בכל אופן, הלקוח וחברת הקידום עצמה צריכים להסכים על פי אילו פרמטרים ימדדו התוצאות, כאשר חשוב לזכור שלעיתים עלייה בכלל התנועה שמגיעה מגוגל היא חשובה יותר מתזוזה כזו או אחרת במיקומים, שהם דינאמיים כיום יותר מאי פעם (בין היתר בשל ההתאמה של התוצאות לכל גולש וגולש באופן אינדיבידואלי).