שיווק ברשתות חברתיות
קיצורי דרך
ניתוח פעילות חברתית
מה חשוב לבדוק לפני?
שיווק ברשתות חברתיות היא טכניקת שיווק המתמקדת ברשתות החברתיות השונות כגון פייסבוק, פינטרסט, גוגל פלוס ולינקדין. העיקרון המנחה את המשווקים הוא שמכיוון שחלק גדול מהגולשים כיום מבלים חלק נכבד מזמנם ברשתות אלו, הגברת החשיפה למותג או לאתר באמצעותן היא חשובה לא פחות מקידום אורגני או ממומן דרך גוגל.
למרות שכל אחד יכול לפתוח פרופיל או עמוד עסקי ולרוב גם ללא תשלום, פעולות השיווק השונות מאפשרות לצבור עוד אוהדים או עוקבים ולחשוף אותם למסרים שיווקים ממוקדים. יש להדגיש כי עדיף לקבל 100 עוקבים ממוקדים ורלוונטיים מאשר 500 עוקבים שמידת העניין שלהם תהיה מועטה יותר, ובמיוחד להיזהר מחברות שמוכרות לייקים שהמקור שלהם הוא בגולשים ממדינות זרות במקרה הטוב ופרופילים מזויפים לחלוטין במקרה הרע.
ניתוח הפעילות החברתית והסקת מסקנות
בעוד את מרבית פעולות השיווק ברשת אפשר לכמת בצורה מספרית, את ההשפעה של הקמפיין החברתי קשה יותר למדוד במספרים מוחלטים ולכן בדרך כלל מנסים להסיק מסקנות לגבי מידת המעורבות של הגולשים. לדוגמה, כמה מהם חזו בכל סטאטוס בודד וכמה מהם הפיצו אותו הלאה. האם יש גולשים שמאזכרים את העסק גם מחוץ לדף שלו וכך הלאה… חשוב גם להדגיש שלכל רשת חברתית יש אפשרויות פרסום שונות ועולם מושגים מעט אחר. למשל, בלינקדין העמודים העסקיים הם לרוב עמודים של חברות גדולות ואילו מרבית הגולשים משתמשים בפרופיל האישי שלהם על מנת לטוות קשרים עם קולגות או מועמדים פוטנציאלים לעבודה (למרות שאפשר לפרסם מודעות דרושים בתשלום).
קמפיין שיווק ברשתות חברתיות – מה חשוב לבדוק לפני?
ישנם מספר דגשים שיש לשים לב אליהם לפני שמתחילים בקמפיין שיווק חברתי :
•האם לחברה שמבצעת את הקמפיין יש גם ידע בעיצוב? (לדוגמה, עיצוב תמונת השער בפייסבוק)
•האם לחברה יש ניסיון מוכח עם לקוחות קודמים ותיק עבודות "חי" עם קמפיינים שעדיין מורצים בהצלחה?
•האם החברה מחלקת את תקציב השיווק בין פעילות אורגנית לבין פעילות ממומנת בתוך הרשת עצמה על מנת לקבל חשיפה מקסימאלית?
ככל שתקבלו תשובות ברורות ומפורטות יותר מן החברה שאת שירותיה אתם מעוניינים לשכור, כך הסיכוי שהקמפיין שלכם יצליח לטווח ארוך יגדל.
· האם לחברה יש ניסיון מוכח עם לקוחות קודמים ותיק עבודות "חי" עם קמפיינים שעדיין מורצים בהצלחה?
· האם החברה מחלקת את תקציב השיווק בין פעילות אורגנית לבין פעילות ממומנת בתוך הרשת עצמה על מנת לקבל חשיפה מקסימאלית?
ככל שתקבלו תשובות ברורות ומפורטות יותר מן החברה שאת שירותיה אתם מעוניינים לשכור, כך הסיכוי שהקמפיין שלכם יצליח לטווח ארוך יגדל.