קיצורי דרך
מחירי הפרסום
אפשרויות בעולם הקידום
קידום אתרים ממומן הוא קידום אתרים המתייחס למודעות הניצבות בצידי המסך בעמודי התוצאות של גוגל או באתרים שונים ברשת של גוגל, באפליקציות, ובאתרים המספקים לה שטחי פרסום (רשת המדיה).
היתרון המשמעותי של קידום ממומן לעומת צורות קידום אחרות הוא שניתן להתחיל ולהופיע בעמוד הראשון באופן מהיר יחסית, כל עוד משלמים לגוגל את המחיר המתאים (המחירים בקמפיינים ממומנים הם לרוב פר לחיצה ולא חשיפה). עם זאת, חשוב לעקוב בזהירות אחרי מחירי הפרסום ולשנות אותם באופן דינאמי בהתאם למתחרים השונים הנכנסים לשוק ואפילו לשעות השונות של היום (לדוגמה, מודעות העוסקות בחיי לילה יהיו זולות יותר, אך גם אפקטיביות פחות בשעות היום). זוהי הסיבה שקמפיין ממומן מבוצע לרוב על ידי חברה מקצועית שמקבלת תשלום נפרד בנוסף לתשלום אותו מעבירים ישירות לגוגל.
כיצד נקבעים מחירי הפרסום בקמפיין קידום אתרים ממומן?
מחירי הפרסום בקמפיין ממומן אינם אבסולוטיים ומלבד רמת התחרותית, הם נקבעים גם לפי כותרת המודעה, התוכן שלה והקשר בינה לבין העמוד אליו היא מובילה. בסופו של דבר, כל מודעה מקבלת ציון מאחד עד עשר המשקף את איכותה וככל שהציון גבוה יותר, כך גם המחיר למפרסם נמוך יותר.
לאחרונה גוגל אף מעודדים את המפרסמים להשתמש בהרחבות שונות כמו הצגת מספרי טלפון במודעות המובילות למובייל, ולהרחבות אלו ישנו אפקט חיובי על ציון האיכות של המודעות.
עולם שלם של אפשרויות
כפי שנכתב בפתיחה, יש לא מעט ערוצים בהם ניתן לפרסם את המודעות ולכן חשוב לבחור את הערוץ המתאים ביותר לכל קמפיין. לדוגמה, בשנים האחרונות יש יותר ויותר קמפיינים מבוססי וידאו המופיעים כפרסומות קצרות לפני סרטונים ב – Youtube, ולפני זמן מה גוגל הוסיפה אפשרות להפוך גם פוסטים בתוך רשת גוגל פלוס לפרסומת, כך שלמעשה מדובר בשילוב מוצלח של קמפיין ממומן שהוא גם חברתי.
הבחירה בערוץ המתאים ביותר צריכה להיעשות בהתאם לתקציב של המפרסם ובעצה אחת עם החברה המנהלת בעבורו את הקמפיין, לה יש ניסיון עם לקוחות קודמים וסוגים שונים של פרסומות.